Tekst łatwy do czytania

Informacja o Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim w języku łatwym do czytania – ETR (easy to read)

logo ETR
europejskie logo “łatwe do czytania”

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w skrócie nazywamy MOPS.

Jeżeli jesteś w trudnej sytuacji możesz skorzystać z naszej pomocy. Pomagamy osobom i rodzinom w wielu trudnych sytuacjach życiowych

Czym się zajmujemy?

MOPS przyznaje obiady i wydaje skierowania dla osób i rodzin potrzebujących żywności.

MOPS udziela wsparcia dla rodzin mających problemy opiekuńczo-wychowawcze z dziećmi.

MOPS przyznaje pomoc w opiece nad osobami starszymi i chorymi.

MOPS kieruje do domów pomocy społecznej, ośrodków wsparcia na przykład: Środowiskowy Dom Samopomocy, Dzienny Dom Senior Wigor.

MOPS przyznaje dodatki mieszkaniowe i energetyczne.
Są to dopłaty do czynszu mieszkania i rachunków za prąd.

MOPS przyznaje Kartę Dużej Rodziny.
Karta Dużej Rodziny pozwala kupować różne rzeczy i usługi taniej na przykład: zakupy spożywcze, bilety na autobus, paliwo do samochodu.

MOPS przyznaje stypendium szkolne dla ucznia.
Stypendium szkole dla ucznia to pieniądze z przeznaczeniem na zakup przyborów szkolnych.

MOPS zapewnia transport do szkoły niepełnosprawnym dzieciom i osobom dorosłym do ukończenia dwudziestu jeden lat.

MOPS udziela pomocy osobom, które są dotknięte przemocą w rodzinie.

MOPS przyznaje i wypłaca pieniądze na dzieci i osoby dorosłe na przykład: zasiłek rodzinny, 500+, becikowe, alimenty, zasiłek pielęgnacyjny, pieniądze dla opiekunów osób niepełnosprawnych.

Wysokość przyznanej pomocy zależy od twojego dochodu.

W jaki sposób możesz u nas załatwić sprawę?

Możesz do nas zadzwonić pod numer telefonu: 41 276 76 00.

Możesz do nas przyjść na ulicę Świętokrzyską 22 do Sekretariatu na 4 piętro.

Możesz do nas napisać list, adresując go w poniższy sposób:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Świętokrzyska 22
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski.

Możesz do nas napisać e-mail na adres: biuro@mopsostrowiec.pl lub wysłać wiadomość na elektroniczną skrzynkę podawczą na ePUAP.

Pracownik wyjaśni Ci jaki wniosek należy wypełnić żeby otrzymać pomoc.
Wniosek to dokument, w którym należy wpisać informacje o sobie i swojej rodzinie.

Kiedy i w jakich godzinach pracujemy?

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.

Gdzie nas znajdziesz?

W tym budynku znajduje się MOPS.

budynek MOPS

Budynek MOPS znajduje się na ulicy Świętokrzyskiej 22 w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Tak wygląda wejście główne do MOPS.

wejście główne MOPS

Do budynku wchodzimy wejściem głównym.
Po schodach od ulicy Świętokrzyskiej.

winda przy wejściu do MOPS

Przy wejściu głównym jest winda dla osób, które mają problemy z chodzeniem

Tak wygląda parter budynku.

parter MOPS

Z lewej strony są drzwi na klatkę schodową.
Na wprost wejścia są windy, którymi dostaniesz się na piętra.
W budynku po prawej stronie na ścianie jest zawieszona tablica informacyjna.

urny na pisma MOPS

Zapraszamy!

Zawsze służymy pomocą.