Komunikaty

Ogłoszenie rekrutacyjne
PROJEKT AKTYWIZACJA – SZKOLENIE – PRACA

Realizowany jest w ramach REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO NA LATA 2014-2020  Działanie 10.2 Działania na rzecz podniesienia aktywności zawodowej osób powyżej 29 roku życia
Poddziałanie 10.2.1 Wsparcie aktywności zawodowej osób powyżej 29 roku życia pozostających bez zatrudnienia na podstawie umowy Nr RPSW.10.02.01-26-0059/17-00 z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Kielcach

Okres realizacji projektu: 2018-04-01 – 2019-12-31

REKRUTACJĘ DO II EDYCJI PROJEKTU ROZPOCZNIEMY OD 5 LISTOPADA 2018 ROKU.

Przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych Biura AP w godz. 10.00 – 14.00

  • w biurze w Skarżysku-Kamiennej, ul. Rejowska 99 II p. pokój nr 201 (przez cały okres rekrutacji)
  • w biurze w Starachowicach ul. Zgodna 2 pokój nr 4: w poniedziałki
  • w biurze w Kielcach, ul. Targowa 18 pokój nr 10: w czwartki
W II EDYCJI UDZIAŁ WEZMIE: 38 osób (15K i 23M)

Liczba kandydatów do uczestnictwa w szkoleniach indywidualnych – 16 osób (9K i 7M)
Liczba – kandydatów na doposażone miejsca pracy 22 osoby (6K i 16M)

W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI DO II EDYCJI PRZYJMOWANI BĘDĄ:
  • Mężczyźni: o niskich kwalifikacjach, długotrwale bezrobotni lub bierni zawodowo;
  • Kobiety: o niskich kwalifikacjach, długotrwale bezrobotne lub bierne zawodowo;
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O PROJEKCIE MOŻNA UZYSKAĆ W BIURZE PROJEKTU:

Akademia Przedsiębiorczości sp. z o. o. Skarżysko-Kamienna, ul. Rejowska 99/201 Tel. 797 161 671
Strona internetowa: www.ap.org.pl
e-mail: dorota.gebska@ap.org.pl

plakat informacyjny


HARMONOGRAM WYPŁAT DODATKÓW MIESZKANIOWYCH I ENERGETYCZNYCH W LISTOPADZIE 2018 ROKU

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim informuje, że w listopadzie 2018r. dodatki mieszkaniowe i dodatki energetyczne wypłacane będą od 12.11.2018 r.

Kierownik
Działu Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim
Roman Kwieciński


Harmonogram wypłat świadczeń rodzinnych i wychowawczych w miesiącu listopadzie 2018 r.

WYPŁATY NA KONTA BANKOWE

  • 15.11.2018 r. – zasiłków pielęgnacyjnych
  • 19.11.2018 r. – świadczeń pielęgnacyjnych, specjalnych zasiłków opiekuńczych i zasiłków dla opiekunów
  • 20.11.2018 r. – świadczeń wychowawczych (500+)
  • 21.11.2018 r. – funduszu alimentacyjnego
  • 27.11.2018 r. – zasiłków rodzinnych i świadczeń rodzicielskich
Z-CA DYREKTORA
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim
Ewa Orłowska

Harmonogram wypłat zasiłków stałych i opłat za usługi opiekuńcze w miesiącu listopadzie 2018 r.

– wypłaty na konta bankowe zasiłków stałych w miesiącu listopadzie 2018 r.:
  • 23.11.2018 r.

opłatę za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone w Dziennym Domu „Senior-WIGOR” za miesiąc październik 2018 r. należy uiszczać w siedzibie Domu lub w Kasie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22 albo przelewem na konto MOPS Nr 93 1020 2629 0000 9102 0341 0503 – w terminie do dnia 15 listopada 2018 r.

opłatę za pobyt w schronisku dla osób bezdomnych i mieszkaniu chronionym za miesiąc październik 2018 r. należy uiszczać przelewem na konto MOPS Nr 93 1020 2629 0000 9102 0341 0503 – w terminie do dnia 15 listopada 2018 r.

Kierownik Działu Realizacji Świadczeń Pomocy Społecznej
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ostrowcu Świętokrzyskim
Daria Zgadzaj

Harmonogram wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego na konto w okresie zasiłkowym 2018 r./2019r.

  • PAŹDZIERNIK 2018  – 24.10.2018
  • LISTOPAD 2018  – 21.11.2018
  • GRUDZIEŃ 2018 – 20.12.2018
  • STYCZEŃ 2019 – 23.01.2019
  • LUTY 2019 – 21.02.2019
  • MARZEC 2019 – 21.03.2019
  • KWIECIEŃ 2019 – 24.04.2019
  • MAJ 2019 – 22.05.2019
  • CZERWIEC 2019 – 24.06.2019
  • LIPIEC 2019 – 24.07.2019
  • SIERPIEŃ 2019 – 21.08.2019
  • WRZESIEŃ 2019 – 24.09.2019

Rada Ministrów przyjęła 11 lipca 2018 r. rozporządzenie w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej. Wyższe kryteria zaczną obowiązywać od 1 października 2018 r.

Podwyższenie kryteriów dochodowych wpłynie na wzrost liczby świadczeniobiorców korzystających ze świadczeń pieniężnych, których przyznanie jest uzależnione od spełnienia kryterium dochodowego oraz wzrost wysokości tych świadczeń.

Nowe kryteria dochodowe uprawniające do świadczeń z pomocy społecznej to:

  • dla osoby samotnie gospodarującej – 701 zł (wzrost o 11%),
  • dla osoby w rodzinie – 528 zł (wzrost o 3%).

Należy zaznaczyć, że przyjęcie nowych kryteriów dochodowych wpłynie również na zwiększenie następujących kwot świadczeń pieniężnych:

  • maksymalnej kwoty zasiłku stałego – do wysokości 645 zł (wzrost o 7%),
  • maksymalnej i minimalnej kwoty świadczenia pieniężnego na utrzymanie i pokrycie wydatków związanych z nauką języka polskiego dla cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach:
    • kwota minimalna– do wysokości 647 zł (wzrost o 7 %),
    • kwota maksymalna– do wysokości 1 376 zł (wzrost o 3%),
  • kwoty stanowiącej podstawę ustalenia wysokości pomocy pieniężnej na usamodzielnienie, na kontynuowanie nauki i pomoc na zagospodarowanie w formie rzeczowej – do wysokości 1 763 zł (wzrost o 2%),
  • kwoty z dochodu z 1ha przeliczeniowego – do wysokości 308 zł (wzrost o 7%).

Informacja przekazana przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dotycząca spraw, które obywatele mogą załatwić drogą elektroniczną przez portal Emp@tia oraz przez jakie banki można składać wnioski na 500+ i świadczenie Dobry Start

pobierz


Przyjmowanie wniosków na świadczenia rodzinne, opiekuńcze, wychowawcze oraz Dobry Start

Dział Świadczeń Rodzinnych i Wychowawczych uprzejmie informuje, że od 1 września 2018 r. wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczeń opiekuńczych, świadczenia wychowawczego oraz świadczeń Dobry Start będą przyjmowane w niżej podanych punktach w godzinach od 7.15 do 14.30 (poniedziałek – czwartek oraz w piątek do 15.30 w pokojach dyżurujących):

ul. Świętokrzyska 22 piętro V,

  • pokój 5.6 obsługuje nazwiska A – Koś,
  • pokój 5.7 obsługuje nazwiska Kot – Paź,
  • pokój 5.16 obsługuje nazwiska Pe – Ż,
  • pokój 5.14 obsługuje osoby, gdzie mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,

natomiast wnioski o ustalenie prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego i świadczeń Dobry Start będą przyjmowane

  • w pokoju 5.13,

pozostałe pokoje od m-ca września zajmują się przygotowywaniem decyzji na trwający i nowy okres zasiłkowy.

Ponadto informujemy, że wszystkie wnioski w/w można składać drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Emp@tia oraz za pośrednictwem banków krajowych świadczących usługi drogą elektroniczną.


Wyższe świadczenia rodzinne

Od 1 listopada 2018 r. nastąpi wzrost wysokości kwot:

  • specjalnego zasiłku opiekuńczego do 620 zł (tj. o 100 zł),
  • zasiłku dla opiekuna do 620 zł (tj. o 100 zł),
  • zasiłku pielęgnacyjnego do 184,42 zł (tj. o 31,42 zł) – w przypadku zasiłku pielęgnacyjnego jest to I etap podwyższenia jego kwoty (II etap podwyższenia nastąpi od 1 listopada 2019 r., jego kwota wzrośnie do 215,84 zł).

Na dotychczasowym poziomie pozostaną kryteria dochodowe uprawniające do świadczeń rodzinnych. Brak waloryzacji oznacza, że będą one wynosić 674 zł oraz 764 zł w przypadku, gdy w rodzinie wychowuje się niepełnosprawne dziecko. Z kolei próg pozwalający uzyskać jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia się dziecka będzie jak do tej pory wynosił 1922 zł. Bez zmian pozostanie wysokość zasiłków rodzinnych oraz przysługujących do nich dodatków a także świadczenie rodzicielskie i tzw. ”becikowe”.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 lipca 2018 r. w sprawie wysokości dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny i specjalny zasiłek opiekuńczy, wysokości świadczeń rodzinnych oraz wysokości zasiłku dla opiekuna (Dz. U. Z 2018 r., poz. 1497).


 

Informacja o Programie Operacyjnym Pomoc Żywnościowa 2014 – 2020 Podprogram 2018

Więcej informacji…


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim przyjmuje zgłoszenia
KANDYDATÓW NA OPIEKUNÓW PRAWNYCH I KURATORÓW DLA OSÓB
CZĘŚCIOWO I CAŁKOWICIE UBEZWŁASNOWOLNIONYCH

Na podstawie art. 3 pkt 5 lit. j ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. z 1990r. Nr 34, poz.198 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 149 § 3, w związku z art. 175 i art. 178 § 2 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2015 r., poz.2082 z późniejszymi zmianami) Dyrektor Miejskiego Ośrodka Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, podaje do wiadomości, że przyjmuje zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych i kuratorów ustanawianych przez Sąd Rejonowy w Ostrowcu Świętokrzyskim dla osób całkowicie bądź częściowo ubezwłasnowolnionych.

Nabór ma charakter ciągły.

Zakres podstawowych zadań:
1. Sprawowanie opieki zgodnie z interesem podopiecznego i interesem społecznym.
2. Zarządzanie majątkiem podopiecznego – zgodnie z art.155 § 1 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
3. Reprezentowanie interesów podopiecznego przed sądem, organami administracji publicznej oraz innymi instytucjami.
4. Sporządzanie sprawozdań do sądu z wykonanych działań w terminach określonych przez sąd (zwykle jeden, dwa razy w roku).

Dodatkowe uwagi:
1. Opiekun nie sprawuje usług opiekuńczych. Usługi obejmujące pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę, pielęgnację i zapewnienie kontaktu z otoczeniem sprawują opiekunki środowiskowe.
2. Zgodnie z art.162 § 1 Ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku – Kodeks rodzinny i opiekuńczy Sąd opiekuńczy może przyznać opiekunowi wynagrodzenie za sprawowanie opieki.
3. W przypadku czynności przekraczających zwykły zarząd interesami lub majątkiem ubezwłasnowolnionego, opiekun, przed dokonaniem czynności, musi uzyskać zgodę sądu opiekuńczego. Opiekun prawny nie odpowiada swoim majątkiem za długi ubezwłasnowolnionego. Dług ciąży wyłącznie na ubezwłasnowolnionym.

Wymagania warunkujące dopuszczenia do udziału w naborze:
– obywatelstwo polskie;
– stałe zameldowanie na terenie miasta Ostrowca Św.
– pełna zdolność do czynności prawnych;
– korzystanie z pełni praw publicznych;
– pełna władza rodzicielska;
– stan zdrowia pozwalający na pełnienie funkcji opiekuna prawnego lub kuratora;
– dyspozycyjność pozwalająca na wykonywanie obowiązków opiekuna prawnego lub kuratora;
– niekaralność za przestępstwo przeciwko wolności seksualnej lub obyczajności albo za umyślne przestępstwo z użyciem przemocy wobec osoby lub przestępstwo popełnione na szkodę małoletniego lub we współdziałaniu z nim;
– nieposzlakowana opinia;
– wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.

Wymagane dokumenty:

  1. CV wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
  2. Podanie/list motywacyjny.
  3. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na pełnienie funkcji opiekuna prawnego oraz kuratora.
  4. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie określone w wymaganiach warunkujących dopuszczenie do udziału w naborze na opiekuna prawnego lub kuratora.
  5. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, niepozbawieniu władzy rodzicielskiej.

Zgłoszenia kandydatów na opiekunów prawnych i kuratorów należy składać w osobiście lub za pośrednictwem poczty w sekretariacie (4 piętro pok.4.15) Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Św, przy ul. Świętokrzyskiej 22 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Kandydat na opiekuna prawnego/kuratora”. Nabór ma charakter ciągły.

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrowcu Świętokrzyskim, wskazuje pisemnie kandydaturę do sądu, który ostatecznie wyznacza opiekuna/kuratora i może przyznać wynagrodzenie za sprawowaną opiekę/kuratelę zgodnie z art.162 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

I. Kto może zostać opiekunem prawnym osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej lub kuratorem osoby częściowo ubezwłasnowolnionej
Opiekunem lub kuratorem może zostać osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, czyli osoba pełnoletnia, nie ubezwłasnowolniona oraz korzystająca z pełni praw publicznych. Kandydat powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią, stanem zdrowia pozwalającym na pełnienie funkcji opiekuna lub kuratora oraz nie może być karany za przestępstwo popełnione umyślnie. Ustanowienie opiekuna i kuratora następuje postanowieniem sądu rodzinnego, przed którym opiekun prawny – kurator składa przyrzeczenie. Sąd wydaje zaświadczenie, stanowiące dowód uprawnień względem ubezwłasnowolnionego.

II. Wynagrodzenie

Sąd opiekuńczy przyznaje, na żądanie opiekuna lub kuratora, stosowne wynagrodzenie. Pokrywane jest ono z dochodów lub majątku osoby, dla której opiekun lub kurator jest ustanowiony. Jeśli osoba ta nie ma odpowiednich dochodów lub majątku, wynagrodzenie pokrywane jest ze środków publicznych i wypłacane przez Ośrodek Pomocy Społecznej.

III. Opiekun prawny osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej

Osoba całkowicie ubezwłasnowolniona jest pozbawiona możliwości dokonywania czynności prawnych. Nie może np. podarować lub sprzedać swojego majątku, nie może niczego wartościowego kupić, wynająć mieszkania, zobowiązać się do wykonania jakiegoś dzieła lub zlecenia, nie może przyjąć darowizny lub sporządzić testamentu. Dla osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej opiekuna prawnego ustanawia Sąd Rodzinny. Zostaje on powołany do ochrony jego interesów osobistych i majątkowych, dlatego dokonuje tych czynności, tak by były prawnie skuteczne. Jego podopieczny może dokonywać tylko drobnych czynności dnia codziennego, jak bieżące zakupy, usługi (np. fryzjerskie).
Zadaniem opiekuna jest dbanie o to, aby ubezwłasnowolniony miał środki do życia, a w razie ich braku, powinien dochodzić dla niego odpowiednich świadczeń. Musi zadbać, aby miał zapewnioną opiekę lekarską, by sobie nie szkodził i nie stwarzał zagrożenia dla innych osób. Przy tym do obowiązków opiekuna nie należy ponoszenie jakichkolwiek nakładów i wydatków na rzecz podopiecznego.

IV. Kurator osoby częściowo ubezwłasnowolnionej

Zadaniem kuratora jest opieka nad majątkiem i sprawami życiowymi osoby częściowo ubezwłasnowolnionej. Podobnie jak opiekun prawny, ma dbać o to, aby jego podopieczny miał środki do życia, zapewnioną opiekę lekarską, ale nie jest zobowiązany do ponoszenie jakichkolwiek nakładów i wydatków na rzecz podopiecznego. Osoba częściowo ubezwłasnowolniona ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych. Potrzebuje pomocy przy prowadzeniu swoich spraw, ale jej stan nie uzasadnia ubezwłasnowolnienia całkowitego. Może zawierać umowy należące do umów powszechnie zawieranych w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego, jak bieżące zakupy, usługi (np. fryzjerskie), rozporządzać zarobkiem oraz dokonywać czynności dotyczących przedmiotów oddanych tej osobie do swobodnego użytku. Nie może natomiast samodzielnie zaciągać zobowiązań oraz rozporządzać swoimi prawami. Wymagana jest do tego zgoda ustanowionego przez Sąd Rodzinny kuratora. Do reprezentowania podopiecznego i zarządzania jego majątkiem kurator jest uprawniony tylko wtedy, gdy sąd opiekuńczy tak postanowi, w przeciwnym razie kurator jest wyłącznie doradcą dla osoby ubezwłasnowolnionej.